
Konfiguracja routera
Wyresetowałem router jak mogę się do niego dostać?
Dostarczane przez nas routery po wyresetowaniu posiadają standardowy adres oraz login i hasło administratora w celu konfiguracji routera należy zalogować się do niego i postępować wg. poniższych kroków
- Podłącz się do routera po kablu
- Otwórz przeglądarkę internetową
- Dostęp do routera:
Router Toto link (2 antenki) | W pasku przeglądarki wpisz adres 192.168.1.1 a na stronie logowania Login: admin Hasło: admin |
|Router Toto Link AC 1200 (4 antenki) | W pasku przeglądarki wpisz adres 192.168.0.1 a na stronie logowania Login: admin Hasło: admin |
3. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na ekranie.
4. Dostęp do sieci powinien być za pomocą automatycznego pobierania adresu IP (DHCP)
5. Na kolejnej stronie ustaw login i hasło do sieci Wi-Fi.
—————————————————————————————————————
Zapomniałem hasła do wifi co zrobić ?
W takim przypadku należy zresetować router w celu ponownego ustawienia nazwy sieci i hasła do wifi.
1. Z tyłu routera obok gniazd znajduje się dziurka opisana „reset”
2. Należy wcisnąć znajdujący się tam przycisk np. szpilką lub spinaczem do momentu zapalenia się wszystkich lampek na routerze (router musi być podłączony do prądu i włączony)
3. Po wyresetowaniu routera postępuj zgodnie z instrukcją opisaną w pytaniu powyżej
” Wyresetowałem router jak skonfigurować go ponownie ? ”

Brak Internetu – co zrobić?
Jak samodzielnie naprawić połączenie internetowe?
1. Zweryfikuj swoje połączenie wyłączając i włączając kartę sieciową
połączenie kablowe | odłącz i podłącz ponownie kabel internetowy do urządzenia |
połączenie wifi | wyłącz i włącz ponownie kartę sieciową na pasku zadań |
——————————————————————————————————————————
2. Uruchom ponownie router oraz antenę w zależności od metody połączenia.
Internet światłowodowy | odłącz i ponownie podłącz zasilanie routera |
Internet radiowy | odłącz i ponownie podłącz zasilanie routera oraz anteny odczekaj ok. 2 minut w celu ponownego uruchomienia anteny |
Sprawdź filmik instruktażowy
——————————————————————————————————————————
3. Sprawdź dostępność Internetu bezpośrednio z urządzenia wyjściowego za pomocą kabla.
Internet światłowodowy | podłącz kabel do wolnego portu w routerze oraz bezpośrednio do laptopa lub innego urządzenia sprawdź czy jest połączenie sieciowe |
Internet radiowy | Odłącz injector (kostę rozchodzącą się na zasilacz i kabel do routera) od routera i podłącz bezpośrednio do laptopa zweryfikuj stan połączenia sieciowego. |

Co w przypadku jeśli powyższe kroki nie pomogły ?
4. Upewnij się że dokonałeś płatności za Internet i nie masz opóźnień.
W przypadku opóźnień w płatności za usługi Internetu Wave co godzinę przez okres 5 minut na twoim urządzeniu wyświetlać się będzie plansza o braku płatności jeśli zaległość nie zostanie uregulowana usługa może zostać zablokowana.
W celu sprawnego naprawienia problemu należy uregulować płatność i przesłać nam potwierdzenie dokonania przelewu na adres info@wave.com.pl usługa zostanie odblokowana w ciągu godziny.
——————————————————————————————————————————
5. Jeśli żadne z powyższych kroków nie pomogły?
Skontaktuj się z nami w celu naprawienia problemu zdalnie przez naszego technika lub umówieniu wymaganego serwisu.
Kontakt telefoniczny 555 00 55 00
Infolinia pracuje codziennie od godziny 8:00 do 22:00